Поради

“Ваша власна поведінка – найвирішальніша річ. Ви думаєте, що виховуєте дитину тільки тоді, коли з нею розмовляєте чи акраєте її. Ви виховуєте її кожзну мить Вашого життя, навіть тоді, коли Вас немає вдома.” А.С. Макаренко

 Любіть дитину не за те, що вона розумна чи красива, а лише за те, що вона Ваша рідна дитина.
 Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мову. Цікавтесь її справами і проблемами.
 Надавайте дитині самостійності в діях і прийнятті рішень.
 Не відгороджуйте дитину від обов’язків і проблем. Вирішуйте всі справи разом із нею.
 Слідкуйте за своєю зовнішністю. Дитина повинна пишатися Вами.
 Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.
 Пам’ятайте, що дитина коли–небудь подорослішає і ї доведеться жити самостійно. Готуйте її до майбутнього життя.
 Ви – перший друг і порадник дитини.


1.Навчіться по-справжньому любити дитину: жаліти її, втішати, підтримувати, допомагати, довіряти, дозволяти …
2. Намагайтеся допомогати дитині долати різні труднощі, а не викорінюйте її недоліки.
3. Допоможіть дитині знайти для себе захисну маску (не плутайте це з лицемірством). Хай вона складається з її достоїнств.
4. Дитина залежить від оцінки оточуючих, і не бійтеся її “перехвалити”. Використовуйте найменшу можливість підкреслити в дитині її позитивні риси, нові досягнення, просування вперед. У кожної дитини своя індивідуальна потреба в заохоченні (визначте цю потребу).
5. У зауваженнях важливе дозування, форма, емоційний підтекст, Ваша віра в те, що дитина помилилась.
6. Не втомлюйтеся викликати в дитині добре і не пробуджуйте зайвими криками дурне (погане).
7. Дитина повинна відчувати, що Ви сердитесь не тому, що вона погана, а тому, що вона, така гарна і розумна, приголомшила Вас своїм негарним вчинком.
8. Показуючи сердитість чи образу, ніколи всерйоз не ображайтесь на дитину. Вона Вам не рівня і ніколи нею не буде. Не перетворюйте дітей у вічних своїх боржників. Ви подарували їм життя, а не дали його у кредит, ще під великі відсотки.
9. Дитина, якій усе дозволено, теж нещаслива. В необмеженому просторі вседозволеності, де немає орієнтирів, дитині незатишно, а головне, вона втрачає відчуття, що є щось, чого не можна.
10. Передайте дитині такий досвід взаємовідносин як компроміс.
11. Батьки повинні бути єдині в головному: уявленні про добро і зло, гарне і погане та небоятися обирати різні ролі: того, хто карає, і того, хто милує (у певній ситуації). Головне, щоб ролі не закріплювалися, а їх варіативність – це емоційний вихід дитини з проблеми.
12. Правильне виховання – це підвищення рівня даної особистості (психоелевація – “elevare” (лат.) – здійматися, сходити вгору, підноситися) – піднесення душі.
Підносьте душу Вашої дитини!

Поради для батьків майбутніх першокласників

1. Для дитини Ви – зразок мовлення, адже вона вчится мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина буде говорити так, як Ви.
2. Малюк успішніше засвоює мову тоді, коли дорослі слухають його, спілкуються, розмовляють. Виявляйте готовність слухати. Якщо роль слухача Вас втомлює, якщо Ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене в дошкільний період, суттєво полегшить Ваші проблеми в майбутньому.
3. Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного спілкування поза сім’єю. Від раннього мовленнєвого розвитку залежатиме подальший процес росту дитини в школі.
4. Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.
5. У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії. Поважайте її неповторність.
6. Ставте для себе та дитини реальні цілі. Ведіть і спрямовуйте її, але не підштовхуйте.
7. Розвивайте основні лінії дошкільного дитинства – вміння слухати, бачити, відчувати.
8. Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів руки, аби їй було легше опанувати письмо. Для цього необхідно вчити малюка вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення тощо.
9. Забезпечуйте можливості та умови для повноцінної гри. Гра – це провідна діяльність дошкільника. Л.С.Виготський зазначав: “Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання у школі”.
10. Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності, щоб вона механічно лічила до 100 і більше. Нехай рахує до 10-20, але особливо важливо розуміти і знати, з яких чисел складається 5, а з яких – 7 тощо. Це є основою понятійного мислення, розуміння основ математики, а не механічного запам’ятовування.
11. Працюйте над розвитком пам’яті малюка, його уваги, мислення. Для цього пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях.
12. Запровадьте в сім’ї єдиний режим і дотримуйтеся його виконання (обов’язково всі члени родини).
13. Дитина повинна мати певне доручення і відповідати за його виконання.
14. Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку малюка є спільність вимог до нього з боку всіх членів родини.

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *